سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

ویژگی های سقف ثابت و متحرک

تفاوت سقف ثابت با سقف متحرک

سقف متحرک نسبت به سقف ثابت دارای زیبایی و مزایایی می باشد که در زیر به آن اشاره می شود. با وجود مزایای سقف متحرک هرکدام مزایای خاص خود را دارد.

ویژگی سقف متحرک

این سقف قابل حذف بوده و می توان از فضای آزاد آن در هر زمانی استفاده کرد همچنین  می توان آسمان را را با دید وسیعی نظاره کرد. سقف های متحرک با توجه به ریموتی و برقی بودن ان برای حیاط خلوت گزینه مناسبی می باشد که با چیدمان مناسب از گل و گیاه و ایجاد فضای زیبا و گرم باعث لذت بردن از محیط در کنار خانواده می شود. سقف متحرک امکان ورود نور و هوای تازه را به داخل منزل میسر می کند.  سقف های متحرک به دو طریق دستی و خودکار عمل می کند . سقف های متحرک در ابعاد و اندازه های متفاوت تهیه می شود. این سقف ها از شاخه های  معماری داخلی می باشد. . در کنار پوشش،  اهمیت این سقف علاوه بر کارکرد آن در نورپردازی و دکوری بودن می باشد.  از سقف متحرک می توان در هتل ها، کافی شاپ ،سقف استخر ها، سقف محوطه های باز و …استفاده کرد.

پوشش سقف حیاط خلوت

ویژگی سقف ثابت

هزینه نصب و  اجرای سقف ثابت در مقایسه با سقف متحرک کمتر می باشد. فضای داخلی حیاط خلوت با وجود سقف ثابت از ورود گردو غبار، حشرات و برگ درختان در امان می باشد. سقف ثابت در مقایسه با سقف متحرک دارای هزینه نگهداری پایین تری می باشد.

سقف حبابی و ویژگی آن

برای پوشش سقف حیاط خلوت و پوشش پاسیو سقف های حبابی کاربرد دارد. سقف حبابی در هنگام برخود ضربه خرد نمی شود و در صورتی که خرد شود مانند شیشه برنده و تیز نمی شود و از لحاظ قیمت مقرون بصرفه می باشد.  از ویژگی های این سقف می توان به مقاومت در برابر آتش سوزی اشاره کرد. علاوه بر این ویژگی می توان به زیبایی و شفافیت این سقف اشاره کرد.

کارایی پوشش سقف حیاط خلوت و پاسیو با نورگیر حبابی

نورگیر حبابی از جمله پوشش های سقفی برای پوشش سقف حیاط خلوت می باشد و قابلیت نصب در فضاهای مختلف را داراست این پوشش دارای ویژگی قابلیت نصب بصورت متحرک را داراست نورگیر حبابی دارای دو بخش می باشد بخش اول مربوط به فایبر گلاس و بخش دوم مربوط به حباب اکرولیک می باشد. پوشش سقف حیاط خلوت به عنوان محافظی برای تمیز نگه داشتن حیاط خلوت بسیارمفید می باشد. تنها گزینه پوشش سقف حیاط خلوت طبقه هم کف،  سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی ، میباشد و از ورق پلی کربنات میتوان برای پو شش از پشت بام استفاده کرد

معرفی انواع سقف ها برای پوشش سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو

با انتخاب کردن یک سقف مناسب برای حیاط خلوت یا پاسیو می توان این فضا را از گردو غبار ، حشرات موذی ، برگ و همچنین سرو صدا حفظ کرد.با مسقف کردن حیاط خلوت و پاسیو می توان از این فضا در تمام فصول استفاده کرد برای مسقف کردن این فضا ها می توان از انواع سقف ها چون سقف شیشه ای متحرک یا ثابت ، سقف پلی کربنات و سقف حبابی استفاده کرد. از سقف پلی کربنات و شیشه ای برای مراکز تجاری و مصارف خانگی استفاده می شود.

در سال های اخیر به دلیل شفافیت و مزایایی  که سقف پلی کربنات دارد جایگزین سقف شیشه ای شده است . مزایای سقف پلی کربتات عبارتند از:

سقف پلی کربنات از مقاومت بیشتری نسبت به شیشه دارا می باشد

به عبارتی سقف پلی کربنات در برابر ضربات چکش آسیب نمی بیند برای مسقف کردن و پوشش سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو در مناطقی که در معرض وزش بادهای شدید می باشد مناسب می باشد.

 سقف پلی کربنات دارای قیمت مناسبی می باشد

و نسبت به شیشه مقرون به صرفه می باشد. وزن شیشه نسبت به پلی کربنات زیاد می باشد و برای نصب ان به چندین نصاب نیاز مند میباشد در حالی که پلی کربنات برعکس سقف شیشه به دلیل وزن سبک توسط افراد کمتری نصب می گردد.

پلی کربنات نسبت به شیشه بصورت مناسبی ایزولاسیون می گردد.

ایزولاسیون حرارتی چیست؟

عبارت است از انتقال کم حرارت بین دو جسم .سقف پلی کربنات نسبت به شیشه  دارای قیمت مناسب بوده و همچنین دارای امنیت بالاتر و بهتری نسبت به شیشه می باشد سقف پلی کربنات چنانچه برای مصارف خانگی چون حیاط خلوت بکار برده شود به دلیل امنیت بالایی که دارد در اثر ضربات برخورد شده خرد نمی شود برعکس سقف شیشه ای در صورت برخورد ضربه خرد شده و برنده و تیز می گردد.

از معایب پلی کربنات می بتوان به زیبایی آن اشاره کرد. چنانچه شیشه در برابر نور خورشید قرار گیرد شفافیت خود را از دست نمی دهد در صورتی که سقف پلی کربنات زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد با گذر زمان تغییر رنگ داده و به رنگ زرد تغییر رنگ می دهد.

پوشش سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت

نصب سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت با کمترین هزینه

پوشش سقف حیاط خلوت، پاسیو و نورگیر امروزه کار آسان‌تری شده است، پوشش سقف نورگیر و پوشش سقف حیاط خلوت به روش‌های جدید صورت می‌گیرد. پوشش سقف نورگیر، سقف پاسیو و نورگیر یکی از نگرانی‌های سازندگان واحدهای مسکونی است.

در بام یا در حیاط فضا های آزاد و بدون استفاده میتوانند به شکل یک آلاچیق , فضائی مفرح ایجاد نمایند و محلی مناسب برای گردهمائی های دوستانه باشند.مزیت آلاچیق های ما نسبت به سایر محصولات مشابه تنوع رنگ و شکل و روشنایی نسبی آن می باشد. پوشش ورودی آپارتمان یا ساختمان میتواند ضمن محافظت درب ورودی از آفتاب و باران به ساختمان شخصیت جدیدی ببخشد و بر زیبائی مجموعه درب بیفزاید.پوشش تمام یا قسمتی از فضای حیاط بعنوان پارکینگ ضمن محافظت اتومبیل ها در مقابل برف و باران و … فضای حیاط را از سادگی در آورده و بعنوان یک عنصر معماری مورد توجه قرار گیرد.

بسیاری از استخر های خانگی بدلیل مسائل مشرفیت و یا حفظ پاکیزگی آب و خفظ دمای آب عملاً قابل استفاده نیستند. پوشش سقف استخر و دیواره های آن با ورق های پلی کربنات و با رعایت نکات فنی مربوطه بهترین پیشنهاد است.


امروزه از مهمترین مسایل در ساختمان استفاده از فضای مفید در آپارتمان ها می باشد . شرکت سارین پوشش این امکان را برای مشتریان خود فراهم نموده است . برخی از مزایای مهم این سقف ها برای حیاط خلوت ( پاسیو ) و یا تراس منزل خود از این قبیل می باشد : نشکن و مقاوم در برابر اشیای سنگین و تحمل بارهای سنگین ، ورق های پلی کربنات مجهز به سیستم حرارتی و عدم نفوذ گرما و سرما به داخل می باشد ، نور دهی  بالا ، عدم دید از بیرون و داخل ، قابل شستشو ، همراه با آب بندی کامل بدون نفوذ آب و گرد و غبار ، دارای پنجره تهویه هوا و ورودی به سقف ، دارای جک دریچه جهت سهولت باز و بسته شدن دریچه ، سایبان و آفتاب گیر ، نصب در کوتاهترین زمان می باشد.

سقف کاذب مشبک کناف - سقف کاذب مشبک


سقف کاذب مشبک کناف:  شبکه های سپری و تایل های سقفی که بوسیله آویز به سقف اصلی متصل می شود سقف کاذب کناف را بوجود می آورد. در درون این شبکه تایل ها بصورت وزنی قرار گرفته اند به دلیل ویژگی های و مزایایی که این سقف در ادارات، فضای آموزشی و تجاری و … دارد و همچنین باتوجه به عایق صوتی و حرارتی بیشتر کاربرد پیدا کرده کرده است.

 
ادامه مطلب ...

تعریف سقف کاذب و انواع آن



سقف کاذب شاخه ای از معماری داخلی می باشد این سقف برای پوشاندن سقف اصلی بکار می رود سقف کاذب می تواند بصورت فلزی ، شیشه ای ، گچی ، اهنی  … نصب شود.

پنل های سبک و شبکه فلزی دو بخش این سقف ها می باشند.پنل ها بر روی شبکه فلزی که به سقف متصل شده سوار می شود.

مهمترین کارکرد سقف کاذب عبارتند از :

  • نورپردازی مناسب با شرایط کار یا زندگی
  • عدم اتلاف دما و رطوبت
  • مهمترین کارکرد آن پوشاندن تاسیسات زیر سقف اصلی
  • ایجاد حجم دکوراتیو و…

انواع سقف کاذب

 
ادامه مطلب ...