سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

آنچه در مورد پاسیو باید بدانیم

پاسیو ، بالکن و ایوان  و حیاط خلوت کلمه هایی هستند که گاهی  جای یکدیگر به کار می روند. این کلمه ها تا حدودی به هم شبیه هستند  اما تفاوت های نیز با هم دارند. پاسیو معنی مشابهی شامل حیاط خلوت، نورگیر، بخشی از آپارتمان به صورت باغچه و یا گلخانه دارد که در سال های اخیر  طرفداران بسیار زیادی دارد  و اکثر افراد گوشه ای از خانه یا آپارتمانشان را به ساخت پاسیو اختصاص می دهند.

بیشترین کاربرد نورگیر ها و سقف پاسیو مربوط به گلخانه های ساختمانی می باشد این نورگیر ها در رنگ ها و طرح های متفاوتی عرضه می شود. استفاده از نورگیر های شفاف و بدون رنگ برای کسانی که خواهان نور خورشید هستند و می خواهند فضایی با ۱۰۰ نور داشته باشند انتخاب مناسبی می باشد و موجب بهره مند شدن و استفاده افراد از نور طبیعی خورشید می گردد. پوشش سقف پاسیو  موجب صرفه جویی  در مصرف انرژی شده   و   نقش عایق صوتی و آببندی را دارد علاوه بر ان در برابر عوامل جوی چون برف از بارپذیری بالایی برخوردار می باشد.

پوشش سقف پاسیو

از پوشش سقف پاسیو حبابی به عنوان اتاق نیز می توان استفاده کرد بهترین و سازگار ترین نوع پوشش برای پاسیو را می توان با توجه به دکوراسیون منزل و ورنگ بندی ان انتخاب کرد.  باتوجه به موارد گفته شده افراد به دنبال کم هزینه ترین سقف برای پوشش پاسیو می باشند کم هزینه ترین این پوشش ها مصالحی چون ایرانیت بوده که که مانع ، برخورداری از نور خورشید می شود و همچنین در برابر عوامل جوی به طور کامل اببندی نمی شود.

پوشش پلی کربنات داری تنوع رنگی می باشد با استفاده از دریچه آلومینیومی کار شستشو و تهویه هوا امکانپذیر می شود. سقف حبابی برای پوشش پاسیو مناسب بوده و در برابر حریق و حرارت مقاومت بالایی دارد زمانی که سقف حبابی دچار آسبیب شود مانند شیشه برنده و تیز نمی شود و نسبت به شیشه دارای هزینه کمتری می باشد. به دلیل کاربرد ورق اکریلیک در پوشش حبابی در حدود ۸۵ درصد از انرژی و نور با استفاده از شاسی کشی به فضای پاسیو منتقل می گیرد.

از مزایای این نورگیر نسبت به ورق پلی کربنات زیبایی و عایق بودن آن می باشد.با پوشش دادن سقف پاسیو فضای مسکونی منزل افزایش می یابد و بعنوان فضاهایی چون اتاق، گلخانه  و… قابل استفاده می باشد. در بسیاری از موارد مبنا ی  قیمت پوشش سقف پاسیو متر مربع می باشد. ولی در کل واژه متر مربع برای تعیین قیمت نورگیر سقفی واژه ای نا مناسب تلقی می شود..

طریقه استفاده از حیاط خلوت

حیاط خلوت در برخی موارد به علت مشکلاتی که وجود دارد نقش یک انباری  و یا فضای بلاستفاده را ایفا می کند حیاط خلوت موجود در آپارتمان بصورت مکانی که مورد استفاده نیست تلقی می شود. برای مسقف کردن و پوشش فضای حیاط خلوت می توان از انواع سقف ها چون سقف های کاذب متحرک و ثابت، نورگیر حبابی ، پلی کربنات و … استفاده کرد .

با استفاده از نورگیر حبابی می توان فضای بدون استفاده را به یک محیط دلچسب و آرام تبدیل کرد و فضایی جذاب را برای دور هم بودن تبدیل کرد و یا می توان از  این  فضا به  عنوان اتاق خواب ، محل تفریح و … استفاده کرد. به عبارت دیگر این مکان دارای کاربرد های متفاوتی می باشد که با توجه به سلیقه افراد استفاده از این فضا متفاوت می باشد.

کوپل یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش سقف حیاط خلوت می باشد نورگیر حبابی دارای رنگ ها یی چون مات و روشن و … بوده و فضایی را ایجاد می کند که از طبقات بالا قابلیت دید ندارد تهویه هوا در حیاط خلوت بوسیله سیستم باز و بسته شدن نورگیر ها امکان پذیر می شود و از نور طبیعی در طول روز می توان بهره مند شد. با نصب نورگیر حبابی که قابلیت باز و بسته شدن را دارد می توان این فضای زیبا را به محیطی با هوای تازه تبدیل کرد.

در سال های اخیر استفاده از نورگیر های طبیعی در کشور ایران افزایش یافته است دلیل این امر افزایش بی رویه قیمت انرژی ها می باشد .پوشش نورگیر ساختمان در تامین نور برای ساختمان نقش به سزایی دارد بخصوص برای تامین نور اتاق هایی که در راستای شرق به غرب نیستند.

سقف حیاط خلوت با فضای بیرون رابطه مستقیمی دارد این قسمت محل اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی می باشد با مسقف کردن حیاط خلوت می توان این قسمت را از ریزش های جوی در امان نگه داشت و هم چنین نقش عایق گرمایی و سرمایی را هم ایفا می کند .

به کارگیری نورگیر حبابی به عنوان پوشش سقف حیاط خلوت ، پارکینگ اتومبیل و … یکی از روشهای جدیددر صنعت ساختمان به حساب می آید . نورگیر حبابی دارای خاصیت ضربه پذیری و بار پذیری بالایی می باشد و می توان به عنوان سقف اصلی عمل کند و با عبور دادن نور از خود می توان از این فضا استفاده بهینه کرد نورگیر حبابی در سایز متفاوت و در شکل مربع ، دایره و مستطیل    و رنگ های مختلف قابل تولید می باشد.

تعریف سقف متحرک پارچه ای و کاربرد آن

تعریف سقف متحرک

سقف متحرک جز سقف برقی به حساب می آید این سقف دارای انواع متفاوتی می باشد  سقف متحرک با توجه به تنوع آب و هوای در  مناطق مختلف و با توجه به تکنولوژی آن منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. این سقف دارای زیبایی  خاصی بوده و در آب و هوای مختلف کاربرد دارد. سقف متحرک به دو گروه متحرک و ثابت تقسیم بندی می شود.

سقف متحرک پارچه ای

سقف پارچه ای بصورت پیش ساخته بوده و زمان اجرای آن کمتر می باشد. وزن پارچه  سبک بوده و به پروفایل های بزرگ نیاز ندارد. پروفایلی که در این سقف بکار می رود از جنس آلومینیوم می باشد.  سقف متحرک پارچه ای بصورت اتوماتیک بوده که  موتور باعث حرکت این سقف می شود و عمل جمع شدن و بسته شدن آن بوسیله ریموت ، قابل کنترل می باشد. سقف متحرک از یک  پارچه و آلومینیوم تشکیل شده است که قابل حرکت بر روی یک ریل می باشد. موادی که در ساخت این سقف کاربرد دارد پارچه پی وی سی بوده که دارای کارایی بهتر بوده و نقش عایق آب را ایفا می کند در عین حال دارای وزن سبک می باشد .

تعریف سقف متحرک پارچه ای

 سقف متحرک پارچه ای چه کاربردی دارد؟

سقف متحرک پارچه ای در مکان های مختلف کاربرد دارد این سقف بصورت متحرک و ثابت بوده این سقف مانند سایه بانی بوده که در برابر ریزش های جوی و تابش مستقیم آفتاب کاربرد دارد. ازمهمترین  کاربرد آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش سقف حیاط خلوت

ایجاد مکان و فضای زیبا و دلچسب برای استراحت در کنار خانواده و محافظت و تمیز نگه داشتن حیاط خلوت بسیارمفید می باشد و با بستن و جمع کردن سقف پارچه ای می توان شب پرستاره را نظاره کرد. ، تنها گزینه پوشش سقف حیاط خلوت طبقه هم کف،  سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی ، میباشد و از ورق پلی کربنات میتوان برای پوشش از پشت بام استفاده کرد سقف ها پارچه ای  از مزاحمت نور جلوگیری می کند و در عین حال مانع از  اختلالی در تهویه هوای در پاسیو می شود پارچه ای مورد استفاده در سقف حیاط خلوت می تواند مناسب با دکوراسیون داخلی فضای خانه باشد، تا هماهنگی بیشتری را در فضا مشاهده شود.

پوشش استخر با فضای باز

سقف پارچه ای با توجه به ویژگی هایی که دارد موجب  تمیز نگه داشتن فضای استخر و جلوگیری از آلوده شدن محیط اطراف استخر کاربرد دارد.

سقف و پوشش کافه ها

این سقف به دلیل ممانعت از تابش آفتاب و بارش برف و باران از سقف های مورد علاقه مشتری می باشد که در مواقعی که فضای کافه باز باشد و یا در مواقعی که فضای جلوی کافه قابل استفاده باشد کاربرد دارد.

شرایط سقف حیاط خلوت


–سقف حیاط خلوت سقفی باز است که کوچک تر از حیاط بیرونی و معمولا در منتهی الیه ساختمان که ممکن است در تمام عرض زمین یا قسمتی از ان قرار گیرد.

– در زمینهای شمالی برای تامین نور در ضلع شمالی میتوان حیاط خلوت را قرار داد.

– در ساختمانهایی که حیاط خلوت وجود دارد اگر مساحت زمین ۸۷۷ متر مربع باشد، عرض حیاط خلوت ، حداقل ۸ متر و در زمینها یا مساحت ۸۷۷ متر مربع و بیشتر باشد، حداقل عرض حیاط خلوت ۱ متر می باشد.

– حیاط خلوتها جز زیر بنا و تراکم محاسبه نمیشوند ولی هنگام محاسبه طول پیشروی ساختمان ، محاسبه میشوند.

– جزء زیربنا و تراکم محاسبه نمیشوند ولی هنگام محاسبه طول پیشروی ساختمان، محاسبه میشوند

– سطح فوقانی مجراهای نورگیری و تهویه در صورت عبور وسایل نقلیه، باید همسطح حیاط باشد و توسط شبکه مستحکم فلزی و با رعایت اصول و ضوابط عبور معلولین پوشیده و مقاوم در برابر عبور وسیله نقلیه باشد.

– میزان سطح نورگیری در فضاهای مختلف مطابق مقررات ملی ساختمان می باشد.

– برای تامین نور کافی و نورگیری مناسب از مصالح مناسب مانند: شیشه سکوریت ، فایبر گلاس و … استفاده میشود.

– سقف های شفاف مانند سقف حیاط خلوت سقف گلخانه ، پاسیو و قسمت های نورگیر در سقف ها باید ار جنس ایمن و غیر ریزنده باشد.

– درصورت مسقف شدن فضاهای نورگیری با مصالح شفاف ، باید بازشوی مناسب جهت تهویه هوا در نظر گرفته شود.

– کف تمام فضاهای باز داخلی باید دارای شیب بندی مناسب و سیستم دفع آبهای سطحی و دسترسی مناسب جهت نظافت باشند.

– اگر زیر زمین یا همکف یه پارکینگ اختصاص داده شود فضاهای باز داخلی که برای تامین نور و تهویه ساخته شده نباید تا پارکینگ ادامه داشنه باشد.

– تهویه پارکینگ های سه طرف بسته، بایستی از طریق تهویه طبیعی و مصنوعی بوسیله هواکش مناسب انجام پذیرد.

– برای بهره برداری از ابنیه و ساختمانهای مشمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، از نظر محدودیتها، ابعاد حداقل فضاها ، نورگیری و تهویه مناسب و سایر الزامات لازم با مقررات ملی ساختمان مد نظر قرار گرفته شود.

حیاط خلوت

سقف پاسیو ارزان


یکی از بکم هزینه ترین راه های پوشاندن سقف پاسیو ارزان توسط شرکت سارین پوش استفاده از ورق های پلی کربنات می باشد که به صورت شیب دار اجرا می شود . مقدار شیب به این اندازه است که آب باران روی سقف را تا کف شور هدایت کند . بستگی به متراژ سقف پاسیو ، شرایط جوی و آب و هوایی منطقه ، سلیقه مشتری و هزینه انجام شده از پلی کربنات دو جداره یا چند جداره استفاده می شود . طبیعتا هر چه ضخامت ورق و تعداد لایه های ورق پلی کربنات بیشتر شود استحکام و هزینه بیشتری را دارست . ولی عمدتا برای سقف پاسیو طبقه اول در منطقه تهران پلی کربنات دو جداره داری استحکام مورد قبول و هزینه نرمالی می باشد . ورق های پلی کربنات دارای رنگ های متنوعی می باشد که رنگ ورق بر طبق سلیقه مشتری انتخاب می شود . با توجه به بیش از ۵۰۰  پروژه انجام شده توسط شرکت سارین پوش در مورد سقف پاسیو ارزان  (حیاط خلوت یا نورگیر ) بیشتر مشتریان ورق پلی کربنات بی رنگ مشجر را انتخاب نموده اند . زیرا هم نور کافی و مورد قبولی را از نورگیر به منزل شما می دهد و هم اینکه مانع دید از بیرون به داخل و یا از داخل به بیرون می شود . روند کلی اجرای سقف پاسیو با ورق های پلی کربنات به این صورت می باشد که ابتدا بعد از بازدید رایگان توسط کرشناسان شرکت ابعاد سقف برداشت می شود و بعد سقف را آهن کشی نموده و ضد زنگ و رنگامیزی می کنند و بعد پوشش پلی کربنات را به صورت یک تیکه روی کلاف آهن کشی پیچ نموده و یه دریچه برای تهویه هوا و شست شوی سقف کار گذاشته شده و بعد از آن دور تا دور سقف و موارد مورد توجه را با چسب مخصوص چسبانیده به طوری که کاملا آب بند می شود . مدت زمان اجرا یک روز کاری ازساعت ۹ صبح الی ۴ بعد از ظهر می باشد . شرکت سارین پوش که تمام توان و انرژی خود را کیفیت عالی و رضایت کامل مشتری از تمام خدمات خود گذاشته است . گارانتی  ۵ساله  رایگان برای آب بندی سقف های پلی کربنات خود را داراست و همچنین ۵ سال گارانتی ورق پلی کربنات که تولید کشور تایوان می باشد را برای مشتریان خود فراهم نموده است .

برای مشاهده مطالب بیشتربه سایت سارین پوش مراجعه فرمایید.