سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

نورگیری مناسب سقف حیاط خلوت

در زمان های قدیم، از سقف حیاط خلوت برای نورگیری مناسب  و  بدست آوردن نور کافی در ساختمان  ها استفاده می شد. در پوشش سقف حیاط خلوت از  بلوک شیشه ای استفاده میشد این ورق ها نور آفتاب را به شکل زیبایی در داخل ساختمان تاریک ، منعکس می کردند. شفافیت این سقف ها در صرفه جویی تاثیر بسیاری دارد .ازجمله  قدیمی ترین تمدن ها که از نورگیر استفاده می شد مربوط به مصر می باشد . استفاده از شیشه زمانی مناسب خواهد بود که از  شیشه دوجداره برای پوشش حیاط خلوت استفاده شود دوجداره بودن شیشه یک عایق خوب گرمایشی می باشد.نورگیرها در مکان های بزرگ برای تهویه هوا  یا  تاریکی  ساختمان به منظور روشن ساختن فضای داخل آن  استفاده می شود.

پوشش نیمه شفاف و پلی کربنات

پوشش های شفاف گزینه های مناسبی برای افزایش نوردهی و تماشاکردن ستارگان در هنگام شب می باشد.  ازعوامل تاثیرگذار در انتخاب پوشش نیمه شفاف و پلی کربنات ، توجه کردن به فضا و میزان وسعتی که حیاط خلوت یا پاسیوداراست .استفاده از ورق های نیمه شفاف در رسیدن نور طبیعی به گل ها و  گیاهان موثر می باشد.

برای طراحی پوشش پاسیو و حیاط خلوت می توان از سنگ های سه بعدی یا از روش های سنتی یا از ایرانت های پلاستیکی استفاده کرد. به طور کلی برای جلوگیری از فضای کسل کننده حیاط خلوت به صرف هزینه و خرید وسایل، احتیاج نمی باشد  با استفاده از وسایل موجود ، به  شکل رنگی و شاد این طراحی می تواند اجرا شود.

درمورد سقف متحرک چادری بیشتر بدانیم

سقف متحرک چادری دارای شکل های متفاوتی بوده و در هر فضایی دارای کارکردهای متفاوتی می باشد برای مثال می توان به استفاده از این سقف متحرک به عنوان سایبان چادری در فضاهای عمومی برای زیبایی محوطه ها اشاره کرد .سقف چادری متحرک معمولا به صورت دستی با کم ترین هزینه بوده و کار جمع آوری آن بصورت دستی انجام می گیرد.

سایبان پارچه ای می تواند با حداقل ستون برای پوشش سقف بکار گرفته شود و دارای حداقل عملیات عمرانی و طراحی است که در بیشتر مواقع برای ایجاد فضای زیبا در شهر بکار می رود.علاوه بر کاربرد در فضای شهری در دکوراسیون داخلی چون آلاچیق  و پارگینک ماشین مورد استفاده قرار گیرد .

سایبان پارچه ای باید در مواقع باد های شدید و یا برف سنگین در حالت بسته قرار بگیرد تا وزن حاصل از  برف و یا نیروی باد  به آن خسارت و آسیب نرساند. به همین خاطر استفاده از سازه های متحرک به عنوان سقف پارچه ای و یا سایبان چادری به مجموعه ای هایی که تجهیزات زیادی دارند توصیه نمی شود.

مزایای سقف متحرک چادری

کاربرد سازه ی پارچه ای بعنوان پارکینگ خودرو:

در سال های اخیر گرایش به کاربرد سایبان پارچه ای بعنوان  پوششی برای سقف پارکینگ افزایش یافته است .سرعت اجرای سازه ی پارچه ای بالا می باشد .نسبت به برخی مصالح دارای عمر بیشتری می باشد.

سایبان پارچه ای استخر :

از جمله ویژگی های این سایبان ، محافظت از فضای استخر در مقابل بارش برف و باران ،تابش مستقیم افتاب  و … می باشد.  . از ویژگی دیگر می توان به محدودیت دید اطرافیان اشاره کرد.

از کاربردهای سازه پارچه ای می توان به استفاده در آمفی تئاتر ، رستوران، کافی شاپ، پوشش استادیوم و پوشش حیاط خلوت یا پاسیو اشاره کرد. دلیل استفاده از سازه پارچه ای متحرک این است که در بیشتر مواقع سقف ثابت کاربرد نداشته  و کاربرد سقف متحرک در نظر می باشد. برای مثال زمانی که هوا مطلوب می باشد نیاز به داشتن هوای آزاد باعث می شود که افراد درخواست جمع کردن سقف متحرک را داشته باشند که این سقف به سهولت قابل جمع شدن می باشد.

سقف حیاط خلوت ارزان

سقف حیاط خلوت ارزاندر حال حاضر سارین پوش با دارا بودن مجهزترین ابزارآلات روز و کادر مجرب ، با اجراء و به اتمام رساندن صدها پروژه پوشش سقف پاسیو ،نورگیر ، سقف رستوران ، سقف استخر ، سقف کاذب و سقف حیاط گام مهمی را در صنعت ساختمان (پوشش سقف نورگیر ) بر داشته است

ویژگی ورق پلی کربنات در پوشش حیاط خلوت ارزان   

  • مقاومت زیاد در برابر ضربه (ورق نشکن)
  • عایق حرارتی و صوتی (ایجاد جریان هوا بین کانال ها به دلیل چن جداره بودن آن)
  • خاصیت قوس پذیری
  • مقاومت در بربر اشعه ماراء بنفش( ضعف این ورق هپلی کربنات در برابر نور خورشیدبوسیله  یک لایه پوشش مقاوم در برابر اشعه ماورا ء بنفش (UV Protection) به ضخامت ۶۰ الی ۸۰ میکرون برطرف شده است بطوری که از  ورقپلی کربنات می توان برای نورگیر مصارف متعدد در فضای آزاد دربابر  نور مستقیم خورشید بدون هیچ مانعی استفاده کرد.)
  • مقاومت در برابر عوامل شیمیایی خارجی (اسیدهای آلی و معدنی)
  • خود خاموشی و اشتعال ناپذیری
  • ورق پلی کربنات دو جداره است و از لحاظ رنگ بندی ۲۴ رنگ اصلی را دارا است.
  •  پلی کربنات در دو مدل مختلف تخت و چند جداره تولید می شود .

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا کلیک نمایید.