سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

انواع سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب الومینیومی از جنس آلومینیوم بوده و به دو دسته سقف کاذب آلومینیومی  سپری نمایان و سقف کاذب آلومینیومی سپری پنهان تقسیم بندی می شود. سقف کاذب آلومینیومی در ابعاد 60 *60 و بصورت تایل و در برخی موارد به شکل مستطیل می باشد. بیشترین کاربرد این سقف ها برای مراکز اداری  می باشد .استفاده از سقف کاذب آلومینیومی برای پوشش سقف حیاط خلوت می تواند این فضای ساده را از سادگی قبل در می آورده و منجر به حفظ آن در برابر ریزش های جوی و تابش مستقیم آفتاب می باشد.

سقف کاذب آلومینیومی دارای جذابیت خاصی بوده و ازاین لحاظ برای پوشش حیاط خلوت مناسب می باشد این سقف دارای مقاومت مناسبی بوده و دارای طرح های مختلفی می باشد. جذابیت بیشتر این سقف به دلیل بازی نوری است که سقف آلومینیومی برای پوشش حیاط خلوت بوجود می آورد.

کاربرد سقف کاذب آلومینیومی 

از سقف کاذب آلومینیومی برای پوشش حیاط خلوت و سقف پاسیو، استخر سرپوشیده ، اماکن تجاری و مسکونی ، سالن ورزشی و … استفاده می شود.


مشخصات سقف کاذب آلومینیومی سپری پنهان و سقف کاذب آلومینیومی سپری نمایان

سقف کاذب آلومینیومی  سپری پنهان:

در این سقف معمولا تایل ها کنار هم بدون فاصله قرار گرفته و سازه اصلی قابل مشاهده نبوده و فقط تایل آلومینیومی قابل مشاهده می باشد. از ویژگی این سقف می توان به زیبایی آن اشاره کرد. بیشترین کاربرد این سقف برای مراکز بهداشتی چون بیمارستان ، آزمایشگاه و … می باشد.

سقف کاذب آلومینیومی سپری نمایان:

در این سقف هم تایل آلومینیومی و هم تایل اصلی قابل مشاهده بوده،  بعد از اجرای سقف سپری پنهان،  دسترسی به سقف به راحتی امکانپذیر می باشد نصب سقف آلومینیومی سپری نمایان آسان بوده و برای مکان هایی که  نگهداری  از تاسیسات برای شان مهم است کاربرد دارد. در این سقف تایل بصورت تی نصب شده و به وسیله آویزی به سقف اصلی وصل می گردد.

با توجه به سلیقه افراد و کاربردی هایی که هریک از سقف ها دارد می توانیم آن را انتخاب کنیم .

ویژگی سقف حیاط خلوت | ویژگی نورگیر حبابی

در آپارتمان ها پوشش سقف حیاط خلوت می تواند روی سقف حیاط خلوت و  روی طبقه هم کف یا بر روی سقف حیاط خلوت آخرین طبقه که بعنوان پوشش نورگیر سا ختمان می با شد  اجرا می شود ، به علت فضای  باز و همچنین  ارتباط مستقیم که با فضای بیرون دارددر  معرض گرد و خاک وآشغال  و بارندگی می باشد.

پوشش سقف حیاط به عنوان محافظی برای تمیز نگه داشتن حیاط خلوت بسیارمفید می باشد، تنها گزینه پوشش سقف حیاط خلوت طبقه هم کف،  سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی ، میباشد و از ورق پلی کربنات میتوان برای پو شش از پشت بام استفاده کرد .

پوشش سقف حیاط به عنوان محافظی برای تمیز نگه داشتن حیاط خلوت بسیارمفید می باشد، تنها گزینه پوشش سقف حیاط خلوت طبقه هم کف،  سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی ، میباشد و از ورق پلی کربنات میتوان برای پو شش از پشت بام استفاده کرد .

از سقف های پارچه ای هم می توان برای حیاط خلوت استفاده کرد سقف ها پارچه ای  از مزاحمت نور جلوگیری می کند و در عین حال مانع از  اختلالی در تهویه هوای در پاسیو می شود پارچه ای مورد استفاده در سقف حیاط خلوت می تواند متاسب با دکوراسیون داخلی فضای خانه باشد، تا هماهنگی بیشتری را در فضا مشاهده شود.

همچنین می توان در صورت عدم نیاز به راحتی آنها را جمع کرد یا پارچه آنها را بدون هزینه خیلی زیاد تعویض کرد چوب های بامبو ، به دلیل  ظاهری زیبا و هم با سایه هایی که روی زمین ایجاد کرده زیبایی کلی فضا رو هم تحت تاثیر قرار دادهاست می توان از ترکیب مواد و مصالح مختلف برای حیاط خلوت استفاده کرد.

جذابیت فضای حیاط خلوت به وسیله سقف های مشبک آلومینیومی بیشتر می شود، این سقف هآلومینیوم  علاوه بر مقاومت خوب  با طرح ها و نقش های مختلفی که دارند باعث انتخاب بارزتر ما می شود.

به بازی های نور و سایه ای که این سقف ها تا باعث شده  که استفاده از این سقف ها در فضاهای مدرن بر زیبایی حیاط خلوت خانه تاثیرگذار باشد. بهترین گزینه استفاده از سقف های متحرک است. این سقف ها با قابلیت جمع شوندگی می توانند  در خلق فضایی جدیددخالت کنند .

این سقف ها را می توانید در طول روز باز کرد و جلوی ورود نور مزاحم را گرفت  و در شب هنگام با جمع کردن آن از نمای زیبای آسمان پر ستاره بهره گرفت سقف ها تاثیر زیادی بر زیبایی فضایخانه دارند .

پس بهتر است که از سقف های خلاقانه استفاده کنیم ، استفاده خلاقانه از پارچه برای طراحی سقف، تراس معمولی را به تراسی منحصر به فرد تبدیل می کند . پس قدرت دگرگونی سقف ها را دست کم نگیرید.

سقف حیاط خلوت برای ایجاد نور در ساختمان ها کاربرد دارد که به وسیله سقف شفاف یا بدون سقف ساخته می شود. برای تغییر فضای کسل‌کننده حیاط خلوت نیازی به خرید وسایل و صرف هزینه زیاد نیست.برای این کار  کافیست از وسایل موجود به شکلی شاد و رنگی استفاده کنید  با استفاده رنگ‌های روشن، طرح گل‌های درشت را روی یک موکت ساده پیاده کنیم یا گچ‌بری آماده و باقی‌مانده از سقف را نارنجی براق کنیم . و همچنین گذاشتن آن روی میز ضمن دکوری بودن باعث می‌شود رومیزی روزهای طوفانی در جای خود ثابت بماند.

 


 
سقف نورگیر حبابی سقفی زیبا و با مقاومت مناسب برای پوشش حیاط خلوت و سقف پاسیو می باشد به کارگیری نورگیر حبابی  برای پوشش سقف حیاط خلوت ، پارکینگ اتومبیل و … در صنعت ساختمان  یکی از روشهای جدید به شمار می آید .
از ویژگی های سقف نورگیر حبابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • راه رفتن بر روی سقف نورگیر حبابی امکان پذیر است همچنین در هنگام بارش برف از توانایی بیشتری برای تحمل بار برخوردار می باشد.به عبارت دیگر بارپذیری و ضربه پذیری بالای دارد. حباب ها شکننده ترین قسمت نورگیر می باشند 11 برابرشیشه، در برابر  ضربه مقاومند و در صورت شکستن خرد نشده و نمی ریزند و خطرات ناشی ازشکستن شیشه را به همراه ندارند.
  • نورگیر حبابی دارای تنوع رنگ بیشتری دارد. نوع رنگ ورقهای بکاررفته درحباب میزان عبوردهی نورخورشید را باعث شده است. و می توان از رنگهائی استفاده نمود که ضمن عبور دهی نور خورشید به میزان زیاد از آن طرف دید نداشته باشد.
  • نورگیر حبابی قابل شستشو می باشد و شستشو باید با آب و پارجه نرم صورت گیرد.
  • امکان دید را از همسایگان می گیرد. میزان دید از بالای نورگیر، که در خانواده های ایرانی این مسئله بسیار حائز اهمیت بوده را برطرف می کند
  • عایق بندی حرارتی آن بوسیله ایزوگام صورت می گیرد.
  • دارای تهویه هوا میباشد که در هنگام وجود دود در داخل فضا نورگیر حبابی با باز کردن پنجره رفع می شود بنابراین باید پنجره درست نصب شود تا از ورود چکه از سقف جلوگیری شود.
  • این حباب ها بخاطر وجود آکریلیک در ساختارشان بعد از 10 سال احتمال تغییر رنگ در ان ها وجود دارد.
  • کاهش 70 درصدی صدا توسط سقف نورگیر حبابی بدلیل وجوآکریلیک و دو جداره بودن آن امکان پذیر می باشد.
  • وجود آکریلیک و دو جداره بودن سقف نورگیر حبابی عایق مناسبی برای حرارت و دما می باشد.

منبع سایت سارین پوش

سقف حیاط خلوت

پوشش سقف حیاط خلوت از چند جهت لازم و ضروری به نظر می رسد و به همان اندازه که پوشش سقف حیاط خلوت مهم می باشد ، نحوه و نوع پوشش سقف نیز به همان انداره و یا شاید بیشتر از آن مهم می باشد. در حال حاضر سارین پوش با دارا بودن مجهزترین ابزارآلات روز و کادر مجرب ، با اجراء و به اتمام رساندن صدها پروژه پوشش سقف پاسیو ،نورگیر ، سقف رستوران ، سقف استخر ، سقف کاذب و سقف حیاط گام مهمی را در صنعت ساختمان (پوشش سقف نورگیر ) بر داشته است.

سقف حیاط خلوت

 پوشش حیاط خلوت ، که بعنوان تامین کننده نورساختمان ها در روز کاربرد دارد ، نیز در سال های اخیر مخصوصا در کشورما ایران که قیمت انرژی افزایش یافته اهمیت زیادی پیداکرده است .

حیاط خلوت مکانی بدون استفاده می باشد که با استفاده از پوشش مناسب به بهترین شیوه ممکن می توان از این مکان استفاده نمود توجه داشته باشید که پوششی که به کارگیری میکنید حتما به صورت ۱۰۰% آبندی باشد .

 در سقف حیاط خلوت برای تهویه هوا و شستشو، شرکت سارین پوش برای این منظور از دریچه سقفی که تا زاویه۴۵ درجه براحتی به وسیله جک باز میشود و تهویه هوا را انجام میدهد تعبیه نموده است .پوشش سقفی که آبندی باشد شما از آن مکان به عنوان فضای اتاق خوابی ،آشپزخانه دوم ،اتاق بازی کودک و یا غیره متوان استفاده نمود .

نکات مثبت پوشاندن سقف حیاط خلوت

همانطور که مطلع هستید اکثر منازل آپارتمانی نور داخلی منزل را از سقف پاسیو طبقه اول  دریافت می کنند .خیلی از افردا دلیل نپوشاندن سقف پاسیو  طبقه اول را این میدانند که نور داخلی منزل گرفته میشود .شرکت سارین پوش با بکارگیری ورق پلی کربنات سقف حیاط خلوت طبقه اول این مشکل را حل نموده است .

پوشش سقف حیاط خلوت باید به گونه ای باشد که در عین صد در صد آببندی از نفوذ برف وباران وگرد وخاک به داخل حیاط خلوت جلوگیری مینماید و عایق گرما وسرما نیز می باشد حتما باید قابلیت عبوردهی نور خورشید را در روز جهت تامین نور فضای داخل ساختمان داشته باشد.

سقف حیاط خلوت در بیشتر اپارتمان ها فضایی بلا استفاده است که با نصب سقف حیاط خلوت  می توان از این فضا به بهترین نحو استفاده کرد. بهترین گزینه برای پوشش سقف حیاط خلوت استفاده از نورگیر حبابی و ورق پلی کربنات می باشد به گونه ای که با نصب سقف حیاط خلوت می توان از وارد شدن گردوخاک، ریزش برف وباران و ورود موجودات موزی حیات خلوت جلوگیری کرد در واقع نوع پوشش سقف حیاط خلوت در موقعیت و فضاهای مختلف امری مهم به شمار میرود.

پوشش سقف حیاط خلوت به عنوان محافظی برای تمیز نگه داشتن حیاط خلوت بسیارمفید می باشد، در آپارتمان ها پوشش سقف حیاط خلوت می تواند روی سقف حیاط خلوت و  روی طبقه هم کف یا بر روی سقف حیاط خلوت آخرین طبقه که بعنوان پوشش نورگیر سا ختمان می با شد اجرا می شود ، به علت فضای  باز و همچنین  ارتباط مستقیم که با فضای بیرون دارددر  معرض گرد و خاک وآشغال  و بارندگی می باشد.

در بیرون ساختمان فضاهای با سقف شفاف یا بدون سقف ساخته می شود که به حیاط خلوت معروف است. سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی ، تنها گزینه مناسب برای طبقه هم کف است که ۸۵% درصد نور را از خود میدهد و دارای رنگ بندی خاص و دریچه بازشو میباشد و برای طبقه آخر ورق پلی کربنات، گزینه مناسب می باشد که ۱۰۰% نور را عبور میدهد، حیاط خلوت برای ایجاد نور کافی در روز در ساختمان ها کاربرد دارد .

پوشاندن سقف حیاط خلوت

پوشش سقف حیاط خلوت می تواند مانند عایقی عمل کند که جلوی هدر رفتن انرژی گرمائی و سرمائی را بگیرد زیرا حیاط خلوت بعلت مشرف بودن پنجره ها به آن یکی از قسمت های پرت انرژی ، از آنجا می باشد پوشش سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی بعلت تنوع سایز و رنگ نورگیر ها می توان میزان نور عبوری از سقف حیاط خلوت و چینش نورگیر ها قدرت مانور را به ما می دهد.

 پوشش سقف متحرک حیاط خلوت با نورگیرهای حبابی که توسط تیم تخصصی ما تولید و نصب می گردد دارای گارانتی  شرکتی بوده که شامل آببندی و  شکستن حباب ها می باشد این سقف ها در عین عبور نور طبیعی از آنها مانع دید از طبقات بالایی میشود.

این سقف ها از مقاومت بسیار مناسبی در مقابل اثرات جوی و ضربه دارند ضمنا در مقابل آتش مقاوم بوده نمی سوزند. حیاط خلوت به علت باز بودن وارتباط مستقیم با فضای بیرون در معرض مستقیم بارش برف وباران و گرد و خاک ناشی از باد و طوفان می باشد ،از اینرو این قسمت ساختمان همواره محل تجمع گرد و خاک وآشغال می باشد.
پوشش سقف حیاط از روی طبقه همکف و یا ازروی آخرین طبقه می تواند به عنوان محافظ در تمیز نگهداشتن حیاط خلوت بسیار میسر باشد. پوشش سقف با اجرای اسکلت با پروفیل آهن شروع و سپس اجرای فلاشینگ با ورق گالوا نیزه دورکار ونصب پایه های نورگیر و بعد از آن آببندی دورکار و درز بین پایه ها با نوار های ایزو گام و بستن حباب انجام می شود. پوشش سقف حیاط خلوت می تواند با ورق پلی کربنات نیز صورت می گیرد که از لحاظ آببندی ، بار پذیری و سرو صدا هنگام بارندگی به هیچ عنوان برای سقف حیاط خلوت طبقه اول پیشنهاد نمی شود.

پوشش نورگیر سقف حیاط خلوت و اجرای آن

در برخی از ساختمان ها در طبقه اول فضایی به اسم پاسیو و حیاط خلوت وجود دارد. این فضا در برخی از این آپارتمان ها بدون استفاده می باشد با نصب  پوشش نورگیر سقف حیاط خلوت می توان از این فضای بلا استفاده در حد بهتری استفاده کرد پوشش نورگیر موجب تامین نور برای اتاق ها و ساختمان می شود و همچنین  اجرای نورگیر سقف حیاط خلوت مانع از ورود حشرات موذی و گرد و غبار و بارش برف و باران می شود .

معمولا از  پوشش پلی کربنات و نورگیر حبابی در پوشش سقف حیاط خلوت استفاده می شود.از جمله عواملی که بر قیمت پوشش پلی کربنات و نورگیر حبابی تاثیر دارد می توان به جنس ، کیفیت و ابعاد شکل آن اشاره کرد .

از نورگیر حبابی  و  پلی کربنات می توان برای پوشش سقف حیاط خلوت طبقه آخر استفاده کردمعمولا قیمت نورگیر حبابی برای سقف حیاط خلوت گرانتر از پلی کربنات می باشد .استفاده از پلی کربنات برای طبقه های هم کف مقرون به صرفه نبوده و تاثیر چندانی هم ندارد.

نورگیر حبابی برای طبقه هم کف بهترین انتخاب می باشد.زیرا پوشش پلی کربنات با چسب آکواریوم ولی نورگیر حبابی با نوار ایزوگام آبندی می شود.

مقرارت و ضوابطی  که برای نورگیری و یا  حیاط خلوت باید رعایت شود در زیر به اختصار به چند مورد آن اشاره شده است:

  • ضوابط و مقررات نورگیر برای قطعات که از 200 متر کوچکتر یا مساوی 200 مترمربع می باشد.

حداقل مساحت برای فضاهای اصلی 6%  و حداقل بعد نورگیر 2 m  می باشد. منظور از فضای اصلی اتاق خواب و ناهارخوری و … می باشد.برای فضای فرعی 3% حداقل بعد نورگیر 2m می باشد.

  • مقررات و ضوابط نورگیر برای قطعاتی که از 200 مترمربع بزرگتر می باشد.

حداقل نورگیر برای فضای اصلی در قطعات بزرگتر از 200متر مربع 12  متر مربع و حداقلش بعد نورگیر 2m  می باشد.برای فضای فرعی نیز 6 متر مربع و حداقلش بعد نورگیر 2m می باشد .

زمانی که چندضلع نورگیر به حیاط آپارتمان یا ساختمان همسایه منتهی شود دیوارهای منتهی جزء مساحت نورگیر محاسبه می شود .

 

پوشش نورگیر سقف حیاط خلوت و اجرای آن

در برخی از ساختمان ها در طبقه اول فضایی به اسم پاسیو و حیاط خلوت وجود دارد. این فضا در برخی از این آپارتمان ها بدون استفاده می باشد با نصب  پوشش نورگیر سقف حیاط خلوت می توان از این فضای بلا استفاده در حد بهتری استفاده کرد پوشش نورگیر موجب تامین نور برای اتاق ها و ساختمان می شود و همچنین  اجرای نورگیر سقف حیاط خلوت مانع از ورود حشرات موذی و گرد و غبار و بارش برف و باران می شود .

معمولا از  پوشش پلی کربنات و نورگیر حبابی در پوشش سقف حیاط خلوت استفاده می شود.از جمله عواملی که بر قیمت پوشش پلی کربنات و نورگیر حبابی تاثیر دارد می توان به جنس ، کیفیت و ابعاد شکل آن اشاره کرد .

از نورگیر حبابی  و  پلی کربنات می توان برای پوشش سقف حیاط خلوت طبقه آخر استفاده کردمعمولا قیمت نورگیر حبابی برای سقف حیاط خلوت گرانتر از پلی کربنات می باشد .استفاده از پلی کربنات برای طبقه های هم کف مقرون به صرفه نبوده و تاثیر چندانی هم ندارد.

نورگیر حبابی برای طبقه هم کف بهترین انتخاب می باشد.زیرا پوشش پلی کربنات با چسب آکواریوم ولی نورگیر حبابی با نوار ایزوگام آبندی می شود.

مقرارت و ضوابطی  که برای نورگیری و یا  حیاط خلوت باید رعایت شود در زیر به اختصار به چند مورد آن اشاره شده است:

  • ضوابط و مقررات نورگیر برای قطعات که از 200 متر کوچکتر یا مساوی 200 مترمربع می باشد.

حداقل مساحت برای فضاهای اصلی 6%  و حداقل بعد نورگیر 2 m  می باشد. منظور از فضای اصلی اتاق خواب و ناهارخوری و … می باشد.برای فضای فرعی 3% حداقل بعد نورگیر 2m می باشد.

  • مقررات و ضوابط نورگیر برای قطعاتی که از 200 مترمربع بزرگتر می باشد.

حداقل نورگیر برای فضای اصلی در قطعات بزرگتر از 200متر مربع 12  متر مربع و حداقلش بعد نورگیر 2m  می باشد.برای فضای فرعی نیز 6 متر مربع و حداقلش بعد نورگیر 2m می باشد .

زمانی که چندضلع نورگیر به حیاط آپارتمان یا ساختمان همسایه منتهی شود دیوارهای منتهی جزء مساحت نورگیر محاسبه می شود .