سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

انواع سقف کاذب جهت پوشش سقف

سقف کاذب میتواند به صورت صاف و یا به اشکال مختلف ساخته شود. سقف کاذب باید با مصالح سبک ساخته شده و فریم آن به نحو مناسبی به اسکلت یا دیوارهای مجاور متصل گردد که به علت ضربه ها و تکانهای ناشی از زلزله، موجب خرابی دیوارهای اطراف نشود.

– سقف کاذب با رابیتس و اندود : سقف دومی است که پایین تر از سقف اصلی ایجاد شده و به سقف اولیه و دیوارهای اطراف متصل شده و بار آن توسط سازه اصلی تحمل میشود. رابیتس ورق فولادی مشبکی است که از انواع ورقهای گالوانیزه گرم از ضخامت 0.25 تا0.50 ساخته میشود که با استفاده از مفتولهای گالوانیزه آرماتوربندی به صورت یک لایه به شبکه فرعی متصل میشود که باعث عدم ترک خوردگی در سطح های مورد نظر میشود. این سقف در دو نوع سطح و برجسته از ورق گالوانیزه ساخته میشود نوع برجسته در دهانه های بزرگتر به کار میرود.

– سقف کاذب با لمبه آلومینیوم:  در این پوشش مراحل اجرا بدین صورت است که پروفیلهای ناودانی آلومینیوم را در ارتفاع سقف کاذب به دیوارها نصب میکنند. تسمه های آویز را که از جنس فولاد گالوانیزه است به سقف متصل می نمایند. فاصله ی این آویزها در امتداد ورق های لمبه ، حداکثر 1/20 متر و در جهت عمود بر ورق های مذکور، حداکثر 1/35 متر میباشد. هر تسمه مجهز به یک بست قابل تنظیم میباشد.

– سقف کاذب با لمبه چوبی: همانطور که میدانید چوب عنصری کلاسیک است و بخاطر رنگ طبیعی اش گرمای خاصی را دارا میباشد به همین دلیل چوب بهترین گزینه برای پوشش سقف های کاذب بلند است. نصب سقف چوبی مسلما هزینه زیادی را در بر دارد مخصوصا اگر برای محیطی بزرگ مد نظر داشته باشید اما میتوانید از چوب استفاده جزئی بکنید مثلا اطراف لوستر یا لامپ بجای استفاده از گچ بری ساده میتوانید از تیرهای کوچک و بزرگ چوبی استفاده کنید به گونه ای که سقف چوبی با هزینه کم اجرا شود.

 – سقف کاذب با قطعات پیش ساخته گچی: این نوع سقف ها از جنس آلومینیوم است که قطعات پیش ساخته گچی در داخل آن قرار میگیرد و از ویژگی های آن میتوان به سبک بودن ، تنوع در طراحی ، مقاوم بودن در برابر آتش سوزی اشاره کرد البته لازم به ذکر است که میتوان قطعات گچی را بر روی شبکه های چوبی میخ و یا پیچ نمود.

– سقف کاذب با ورقهای آزبست و سیمان صاف: این ورقه ها در دو نوع داخلی و خارجی تولید میشوند و بیشتر در فضاهایی که در معرض رطوبت با درصد بالا مثل : استخر ، سونا ، آشپزخانه قرار دارند به کار میرود.

– سقف کاذب با انواع آکوستیک: انواع سقف کاذب آکوستیک وجود دارد و بیشتر در مکانهایی که نباید صوت تولید پژواک نماید از جمله : سالن های کنفرانس ، استودیو ها ، سالن تئاتر و … کاربرد دارد.

– سقف کاذب با انواع پلی کربنات و ایرانیت: اینگونه سقف کاذب بیشتر در فضاهای پاسیو ، حیاط خلوت اجرا میگردد از جمله ویژگی های آن میتوان به قابل آبندی ، عایق حرارت ، امکان استفاده از روشنایی جهت نورگیری در پاسیو ها میباشد که بر روی سازه های فلزی ، آهن و آلومینیوم قابل نصب میباشد.

– سقف کاذب با انواع طلق و پلکسی : سازه این سقف در انواع مختلف گالوانیزه ، آلومینیوم و چوب است و این سقف ها بیشتر در آشپز خانه ها ، پاسیو ، سرویس بهداشتی کاربرد دارد.

– سقف کاذب با پوشش ورق گالوانیزه یا شیروانی: به صفحه موجداری که برای پوشش سقف به کار میرود ایرانیت گفته میشود که از مواد پشم شیشه ، فایبر گلاس ساخته شده و عایق صدا میباشد.در اندازه و وزن های مختلف ساخته میشود. ایرانیت انواع مختلفی از جمله : موج دار ، سیمانی ، موج دار گالوانیزه ، فایبر گلاس ساده دارا میباشد.

سقف پاسیو بالکن یا سقف پاسیو تراس

معادل کلمه بالکن در زبان فارسی ایوانک است. بالکن ها فضاهای مسقف هستند که حداقل یک طرف آن به فضای باز منتهی میشود البته گاهی اوقات دو یا سه طرف  آن باز و رو به فضای مجاور دارند. اما اگر بخواهیم از نظر معماری بررسی کنیم بالکن از بخشهای آپارتمان ها محسوب میشود که شامل مساحت و بنای آپارتمان مبشود. به عبارت دیگر میتوان گفت بالکن بخشی از ساختمان است که معمولا از دیواره های ساختمان دارای بیرون زدگی است . در سند، متراژ یالکن اینگونه ذکر میشود که خانه به مساحت 80 متر مربع که 4متر آن بالکن است.

تعریف تراس

معادل کلمه تراس در زبان فارسی بهار خواب است . تراس ها سقف ندارند و جزء مشاعات محسوب میشودو شامل مساحتی از آپارتمان نمیشود. میتوان گفت که تراس ، بالکن و یا ایوان فضاهای مسکونی را بالاتر از فضای بیرونی قرار میدهند که در صورت نشستن کاربر د رآم بتواند به فضای حیاط و یا منظره بیرونی مسلط شود. اما اگر از نظر معماری بخواهیم بیان کنیم تراس به فضای الحاق شده به آپارتمان گفته میشود. در سند مساحت تراس بدین گونه بیان میشود که خانه ای به مساحت 85 متر مربع میباشدو مساحت تراس آن 7 متر مربع که بصورت جداگانه ذکر میشود.

تفاوت بالکن با تراس

تفاوت اصلی بین بالکن و تراس در مسققف بودن و یا غیر مسقف بودن است – نراس غیر مسقف وبالکن مسقف (در برخی موارد طبقه اول غیر مسقف است که در این مورد سقف غیر مسقف تراس تامیده میشود)

سقف پاسیو بالکن

پوشش سقف پاسیو تراس و سقف پاسیو بالکن

استفاده از فضاهای بلا استفاده  مانند : تراس ، حیاط خلوت ، یالکن از مواردی ست که در دکوراسیون داخلی منازل باید در نظر گرفته شود که با استفاده انواع ورقهای پلی کربنات در شکلهای بارانگیر و سقف بالکن  ، نورگیر حبابی ، در کل با استفاده از پوشش مناسب میتوان از نور طبیعی بیشترین و بهترین استفاده را کرد.

راهکارهایی برای طراحی مناسب بالکن یا تراس:

– کفپوشها بهتر است سرامیک یا سنگ باشد که با دستمال با تی براحتی تمیز شود در صورت مسقف بودن میتوان از چمن مصنوعی یا موکت استفاده کرد.

– ارتفاع استاندارد نرده ها برای نراس یا بالکن 120 سانتی متر میباشد.و همچین باید یک تکه و بدون پله طراحب شود.

– سقف بالکن را با رنگهای  شاد رنگ امیزی کنید و از ریسه های رنگی برای تزئین نرده ها استفاده کنید.

– اگر میخواهید فضای مد نظرتون از دید همسایه دور بماند بجای استفاده از شیشه های مات از گلدانهای آویز و فلاورباکس ها اسفاده کنید.

– از چراغ های ایستاده یا پایه کوتاه استفاده کنید برای نورپردازی بیشتر استفاده کنید.

– از انواع میز و صندلی اسفاده کنید.

–  از کوسن ههایی با رنگ روشن و آرام بخش اسفاده کنید.

سقف تراس با طراحی مناسب طراحی ، ساخت و نصب پوشش سقف تراس پوشش سقف سازه با ورقهای هوشمند سه جداره پلی کربنات آر ای با ضخامت 10 میل الی 22 میل به رنگ شیری و دیواره ها با ورقهای هوشمند سه جداره پلی کربنات آر ای به رنگ شیری 10 میل الی 22 میل غیر قابل شکنندگی و از بعد فرسایش اب و هوایی دارای مقاومت بالای میباشد.