سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

الزامات نصب پوشش برای حیاط خلوت

نصب پوشش برای حیاط خلوت

پوشش حیاط خلوت برای آپارتمان ها ی مسکونی یا پوشش سقف پاسیو یا سقف کاذب حیاط خلوت از جمله کلمه هایی هستند که با افزایش یافتن آپارتمان نشینی ، افزایش قیمت آپارتمان   و افزایش قیمت انرژی ، شکل خاصی به خود گرفته مسقف کردن حیاط خلوت از قسمت های تخصصی در ساختمان می باشد در آپارتمان ها ، پوشش سقف حیاط خلوت می تواند بر روی سقف حیاط خلوت طبقه هم کف یا بر روی سقف حیاط خلوت آخرین طبقه که بعنوان پوشش نورگیر سا ختمان می با شد  اجرا  شود .
با توجه به اینکه حیاط خلوت در اکثر ساختمان ها در طبقه اول قرار دارد نصب سقف برای آن از چند جهت لازم و ضروری می باشد اولین ضرورت این مکان یا فضا در بیشتر ساختمان ها فضایی است بدون استفاده و زمانی که سقف یا پوششی برای آن نصب گردد می توان حداکثر استفاده را از این مکان یا فضا داشت با توجه به حیاط خلوت و موقعیت آن جنس و نحوه ی پوشش سقف ها متفاوت خواهد بود.

دومین ضرورت نصب سقف برای حیاط خلوت،  محافظت این پوشش از ریزش های جوی چون باران و برف ،ورود حشرات موذی و گرد و غبار می باشد.

سومین ضرورت نصب پوشش،  تامین نور طبیعی برای این فضا و اتاق هایی که در مجاورت حیاط قرار دارد می باشد استفاده از پلی کربنات و نورگیر های حبابی برای پوشش حیاط خلوت دو گزینه مناسب می باشد.

قیمت پوشش سقف حیاط خلوت به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این عوامل می توان به کیفیت جنس ، اندازه و ابعاد ، شکل و نوع پوشش اشاره کرد .این در صورتی است که قیمت تمام شده برای پوشش سقف با پلی کربنات نسبت به نورگیر حبابی ارزانتر بوده و در صورتی که از پوشش پلی کربنات برای طبقه هم کف استفاده شود منجر به ازبین رفتن هزینه خواهد شد. ولی برای مسقف کردن طبقه آخر هم از نورگیر حبابی و هم از پلی کربنات می توان استفاده کرد . در برخی موارد ضخامت و دوجداره بودن یا نشکن بودن پلی کربنات بر روی قیمت تاثیر گذار است .

تنها گزینه مناسب برا پوشش طبقه هم کف نورگیر حبابی است دلیل ان هم این است که کنار دیوار با نوار ایزوگام آببندی می شود از مزایای این سقف علاوه بر آببندی می توان به تصب دریچه برای تهویه و دسترسی به بالای سقف، عایق گرمایی و سرمایی ، ضربه پذیربودن، تحمل بار و غیره اشاره کرد.

مشخصات نورگیر حبابی برای پوشش سقف حیاط خلوت

مشخصات نورگیر حبابی برای پوشش سقف حیاط خلوت

نورگیر حبابی از جمله پوشش های سقفی برای پوشش سقف حیاط خلوت می باشد و قابلیت نصب در فضاهای مختلف را داراست این پوشش دارای ویژگی قابلیت نصب بصورت متحرک را داراست.

نورگیر حبابی دارای دو بخش می باشد بخش اول مربوط به فایبر گلاس و بخش دوم مربوط به حباب اکرولیک می باشد.

در گذشته از نورگیر های سنتی چون شیشه استفاده می شد ولی بدلیل خطرات ناشی از شیشه این رو ش به تدریج جای خود را به نورگیر های دوجداره دادند این نورگیر ها چندین برابر شیشه روزانه نورتامین می کنند.

نورگیر ها داری مشخصاتی می باشند که به چند مورد ان اشاره می کنیم : نورگیرها تا ۱۰ برابر شیشه در مقابل ضربات دارای مقاومت هستند .در برابر بارش و برف تا ۱۰۰ درصد عایق رطوبتی دارند .عایق مناسبی جهت جلوگیری و ممانعت از تلف شدن گرما هستند و…

نورگیر ها در همه مکان هایی که به آب بندی و نور نیاز دارند کاربرد دارد چون حیاط خلوت ، پاسیو ، آشپزخانه ، استخر ، هتل ها و … کاربرد دارد.

نورگیر بازشو: نورگیر باز شو دارای قابلیت باز و بسته شدن از ۰ تا ۱۸۰ درجه را دارند  باز شدن حباب منجر به تهویه و رفت و برگشت هوای داخل حیاط خلوت می شود و امکان نظارت  بر روی حباب برای افراد امکان پذیر می شود. باز و بسته شدن حباب ها توسط جک دستی انجام می گیرد . نورگیر بازشو از دو قسمت پایه نورگیر و حباب نورگیر تشکیل شده است.

در قسمت حبابی نورگیر از ورق اکرلیک های ۳ میلی که در برابر بارش باران و برف و همچنین رطوبت عایق خوبی است و زیبایی خاصی به نمای ساختمان می دهند استفاده میشود.

نورگیر دو جداره: نورگیر دوجداره مانع از اتلاف دما و حرارت  به عبارتی باعث صرفه جوی در انرژی می شود. نورگیر دوجداره با ایجاد دولایه ی  ورق اکرولیک در قسمت حباب نورگیر های کوپل علاوه بر ایجاد ضریب امنیتی بالا در برابر ضربه نسبت به تبادل حرارت و صدا نفوذ ناپذیر تر شده و همچنین عبور نور از روزنه نورگیر را کاهش نمیدهد.

سقف کاذب آلومینیومی و نقش آن در پوشش پاسیو

نقشی  که سقف کاذب آلومینیومی  در پوشش پاسیو دارد بیشتر به جهت زیبایی و جذابیتی است که  برای پاسیو یا حیاط خلوت بوجود می آورد از مزایایی این سقف می توان به مقاومت و طرح های متفاوت ان اشاره کرد تا افراد براساس سلیقه خود با دست باز انتخاب بهتری داشته باشند استفاده از این سقف برای پوشش حیاط خلوت و پاسیو منجر به بازی نور شده و بر جذابیت پاسیو بیش از پیش می افزاید .

در برخی موارد با پوشش حیاط خلوت  این قسمت از فضای ساده را ، ازسادگی  قبلی خود در اورده و بعنوان پارکینگ  قابل استفاده بوده ، این پوشش موجب حفظ ماشین از باران و برف می شود. زمانی که ورودی ساختمان  ها را  با سقف کاذب آلومینیومی پوشش می دهیم می توانیم مانع از  وارد شدن نور مستقیم آفتاب و برف یا باران به داخل حیاط شویم این کار باعث حفظ کردن درب ورودی می شود.پوشش دادن سقف استخر به دلایلی چون پاک نگه داشتن آب، حفظ کردن دمای آب و عواملی از این قبیل انجام می گیرد.سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی از زیباترین  و کاربردی ترین سقف ها برای انواع سقف دکوراتیو می باشد. از ویژگی های بارز این سقف

می توان به جنس آلومینیومی این سقف اشاره کرد این سقف  در مکان های اداری و یا مکان هایی که نیاز به دسترسی به فضای بین سقف کاذب و سقف اصلی دارند استفاده می شود. در دکوراسیون اداری این سقف موجب ایجاد فضای اداری در محیط ساختمان می گردد.

سقف کاذب آلومینیومی دارای مقاومت زیادی در برابر حرارت بوده ،  در زمان آتش سوزی دچار آسیب و تخریب نمی گردد ، دارای تنوع رنگی بوده و قابلیت شستشو را دارد از ویژگی دیگر  این سقف می توان به وزن کم آن (سبک ) و عمر بالای آن اشاره کرد. نصب این سقف سریع و بصورت راحت انجام می گیرد .

نورپردازی در سقف مشبک آلومینیومی مناسب می باشد. دسترسی به تاسیسات سقف با وجود دریچه، برای توزیع هوا به آسانی امکان پذیر می باشد. زمانی کا این سقف دچار آسیب بشوند به راحتی ترمیم و مرمت می شود. از تایل آلومینیومی با توجه به موقعیت مکان ها قابل استفاده می باشد. برای مثال از تایل های ساده  تزئینی  برای پوشش سقف کاذب معمولی استفاده می شود این سقف برای محلهایی نظیر آشپزخانه ها و محل های با رطوبت بالا یه کار گرفته می شود .درمکان هایی که تاسیسات لوله رد شده باشد یا رطوبت در ان مکان وجود داشته باشد  تایل های روکش پی وی سی کاربرد دارد.تایل های پی وی سی نیازی به رنگ‌آمیزی سقف نخواهید داشت.