سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

پوشش سقف پاسیو ,پوشش سقف حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی,سقف کاذب پاسیو,سقف کاذب حیاط خلوت,پوشش سقف حبابی

انواع نورگیرحبابی و مزایا و خواص آنها

نورگیر مستطیل: قابل استفاده در تمامی ساختمان های اداری، مسـکونی، بیمارسـتان ها و کلـینیک های تخصصی، هتل ها، کارخـانجات، فرودگاه ها، مدارس، ایستـگاه های مترو، پاســیوها، راه پله ها، پوشش سـالن های سر پوشیده و مـجموعه های ورزشی می باشد.

  مزایا نورگیر مستطیل :

ضد زلزله: به علت سبکی و مدول کششی بسیار بالا و مقاومت ضربه ای خیلی عالی و خاصیت ضربه گیری و شکل کروی حباب و شکل خاص پایه نورگیر با زوایای تیز بدنه از جنس فایبرگلاس وجود الیاف پشم شیشه باعث جلوگیری از شدت ضربه شده و مقداری از ضربه گرفته شده را خنثی می نماید. این امر در هنگام زلزله نقش بسیار مهمی را در کاهش صدمات احتمالی ایفا می کند.

مقاومت ضربه ای: ورق اکرولیک مقاومت ضربه ای ۵ تا ۱۵ برابر شیشه را داراست.

سبکی: وزن نورگیر در هر متر مربع حدوداً ۵ تا ۸ کیلو گرم بوده که در نتیجه وزن سازه مصرفی کاهش یافته و نقش به سزایی در قیمت تمام شده دارد و همچنین حجم سازه را کاهش می دهد.

خواص نورگیر مستطیل :

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

عایق حرارتی

عایق صوتی

شفافیت: انتقال نور منحصر به فرد بوده و بر خلاف شیشه به هیچ عنوان نور مرئی را جذب نمی کند .

مقاومت دمایی بالا

ثبات رنگ

نورگیر مربع: نورگیر مربع قابل استفاده در تمامی ساختمان های اداری، مسـکونی، بیمارسـتان ها و کلـینیک های تخصصی، هتل ها، کارخـانجات، فرودگاهها، مدارس، ایستـگاه های مترو، پاســیوها، راه پله ها، پوشش سـالن های سر پوشیده و مـجموعه های ورزشی می باشد.

مزایا نورگیر مربع :

مقاوم در برابر زلزله و نور خورشید، عایق در برابر صوت، گرما و سرما می باشد.

شفافیت بالا با قابلیت عبور ۹۲% نور را داراست.

مقاومت ضربه ای ۵ تا ۱۵ برابر شیشه وهمچنین استحکام ضربه ای و برابر با شیشه آب داده شده را دارد.

نصف وزن شیشه هم، ضخامت دارد.

مقاوم در مقابل اسیدها، قلیاها و روغنی ها و الکل های ضعیف است.

رنگ های متنوع را داراست.

در اثر ضربه و شکسته شدن معمولاً ترک می خورند و یا در قطعاتی بزرگتر و با لبه هایی که تیزی کمتری نسبت به شیشه شکسته شده را دارند.

خواص نورگیر مربع : به هنگام تماس با ورق اکرولیک احساس گرما می کنیم اما در تماس با شیشه احساس سرما زیرا ورق اکرولیک عایق گرمایی بهتری است شیشه ضریب رسانایی حرارتی ۴ برابر اکرولیک را دارد.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک نمایید.

اجرای سقف پاسیو،سقف کاذب حیاط خلوت

– طراحی و پاسیو یا حیاط خلوت مکانی بدون استفاده در ساختمان ها می باشد. با احداث پوشش مناسب سقف برای حیاط خلوت خود، می توانید از این به بهترین شکل استفاده کنید

– کلیه نورگیری واحد خود را از سقف پاسیو تامین کنید
– سقفی آببند که قابلیت بازو بسته شدن توسط جک های مخصوص را دارا می باشد و همانند پنجره ای سقفی برای شما عمل خواهد کرد.

– با استفاده از نورگیر حبابی و نورگیر های پلی کربناتی نور طبیعی منزل شما در طول روز تامین می شود و تمامی نیاز های شما را درخصوص پوشش سقف نورگیر به ارمغان خواهد در آورد

– پوشش با ورق های پلی کربنات دو جداره – فلت تخت
– بهترین پوشش سقف در کل دنیا می باشد که دارای استاندارد های بین المللی می باشد

– ورقهای پوشش مجهز به سیستم حرارتی و عدم نفوذ گرما و سرما به داخل

– فریم ها تمام آلومینیومی
– رنگ فریم ها از نوع استاتیک ( سفید یخچالی )
– عدم دید از بیرون و داخل
– با نوردهی بالا
– قابل شست و شو
– نشکن و مقام در برابر اشیاء سنگین و تحمل بارهای سنگین
– نصب در کوتاهترین زمان هر15 متر مربع در یک روز
– با آبندی کامل بدون نفوذ آب و گرد و غبار و دارای مجرای آب
– دارای پنجره تهویه هوا و ورودی به سقف

پانل های سقفی آگوستیک در سقف کاذب پاسیو

نحوه نصب سقف های کاذب مشبک :

ابتدا نبشی هایی دور تا دور مکان مورد نظر نصب می گردد که حکم اولین سازه های باربر را دارند، سازه بعدی سقف کاذب مشبک سپری می باشد که دارای انتهای کلیک بوده و به یکدیگر متصل می گردند و توسط سوراخ هایی که در آن ها وجود دارد به سقف اصلی متصل می گردند.

مزایا:

سرعت و آسانی در نصب و اجرای سقف پاسیو

دسترسی آسان به تاسیسات برقی و مکانیکی

15 سانتی متر آویز گرفتن برای ایجاد سقف کاذب از سازه سقف اصلی تا تراز دقیق سقف کاذب

نصب پانل برای سقف کاذب با استفاده از زیرسازی انجام میگیرد ک متکی به جنس و متریال اولیه برای نصب سقف کاذب میباشد که ب دو صورت زیر زیرسازی میشود:

– زیر سازی با استفاده از چوب های روس، که بعد از شاسی کشی و زیر سازی با چوب پانل، اجرا میگردد.

– زیر سازی با استفاده از پروفیل های سپری و پروفیل های مناسب برای زیر سازی

از جمله مزایای این روش عبارت است از:

– در برابر خمیدگی مقاوم است.

– در برابر رطوبت بسیار مقاوم میباشد.

– از پانل پی وی سی در سقف کاذب استفاده میشود.

– بادوام است.

– از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

– عایق صدا و ضد حریق میباشد.

کارایی پوشش سقف حیاط خلوت

از پوشش سقف نورگیر حبابی در فضاهای مختلفی از جمله پوشش سقف حیاط خلوت ، سقف پاسیو ، پوشش نورگیر ، پوشش سقف استخر و … استفاده میشود چون هم باعث انعکاس نور بیشتر به داخل محیط خانه میشود هم باعث جذابیت و زیبایی محیط میشود و هم باعث افزایش راندمان میشود. اما بیشتر برای سقف حیاط خلوت  و فضاهایی از این قبیل ایده ال و مناسب است. استفاده از نورگیرهای سقفی حبابی در دنیا بسیار طولانی، پر اهمیت و به شکل گسترده است. با در نظر گرفتن شراطی آب و هوایی نورگیر های مختلفی مثل : نورگیر حبابی یا گنبدی ، پلی کربنات و اکریلیک وجود دارد که هر کدام با توجه به ویژگیهایشان میتواند مناسب برا مکانهای مد نظر شما باشد. لازم به ذکر است نورگیر حبابی قابلیت نصب تعداد نامحدود درکنار همدیگر با ابعاد مختلف را دارا میباشند و هیچ خللی وارد نمیشود.

نورگیرهای سقفی :

نورگیرهای سقفی میتوانند برای تأمین نور و تهویه الزامی فضاهای اشتغال، حمامها، دستشوئی و توالت ها، مجراهای عمودی و راه پله ها مورد استفاده قرار گیرد.  و موارد زیر نیز باید رعایت گردد:

– حداقل سطح نورگیر سقفی در راه پله ها ٩ درصد به ازای هر طبقه است به شرط آنکه حداکثر سطح شفاف در راه پله از ۴/۵ مترمربع بیشتر نشود .

– سطح شفاف نورگیرهای سقفی نباید از سطح الزامی شیشه پنجره کمتر باشد.

فرق پاسیو و حیاط خلوت :
اصولا پاسیو با حیاط خلوت فرقی نداره اما با توجه به آیین نامه و ضوابط شهرداری، پاسیو جزو تراکم و زیربنا حساب میشود و در مواقعی اجرا میشود که متراژ زمین کم باشد ولی حیاط خلوت نه. پوشش سقف کاذب پاسیو یا حیاط خلوت  با آببندی که قابلیت باز و بسته شدن توسط جک های مخصوص و حتی برقی را دارا  باشد و مانند پنجره ای سقفی برای شما عمل خواهد کرد.

آیا شهرداری به پوشش حیاط خلوت و پاسیو ایراد می گیرد؟

نورگیری که در پایین ساختمان و معمولا بصورت حیاط خلوت است ، وقتی که در اختیار یکی از واحدها قرار گرفته باشد اگر تا ارتفاع واحد مورد نظر با سقف کاذب پوشانده شود از این لحاظ که مزاحمتی برای سایر واحدها ایجاد نکند ، منع قانونی ندارد. اما اگر چنانچه مالک مورد بحث پوشش واقعی و معمولی از جنس آجر و گچ و غیره تا ارتفاع آپارتمان خود در حیاط خلوت ایجاد کند هم از جهت قانون تملک آپارتمانها و هم از حیث مقررات شهرداری مرتکب خلاف شده است .

نقش سایبان در پوشش سقف حیاط خلوت

برای پوشش سقف حیاط خلوت چترها و آلاچیق ها به دو صورت پلی کربنات و ورق اکرولیک می باشد و پارچه ضد (uv) نیزکاربرد دارد.

مدل پارچه ای: در مدل پارچه ای برای پوشش سقف حیاط خلوت اسکلت سازه از جنس لوله گالوانیزه با رنگ استاتیک و پوشش آن با پارچه ضد آب و اشعه ماورا بنفش می باشد مدل پارچه ای هم قابلیت باز و بسته شدن و هم قابلیت زاویه دار شدن را داراست. این مدل در قطر 1500 تا 3500 mm  ارایه می گردد.

مدل ورق پلی کربنات و اکرولیک : این مدل محدودیت ابعادی ندارد و سازه ی اسکلتی آن از جنس پروفایل آهن می باشد . در این مدل امکان باز و بسته شدن سازه وجود ندارد همچنین ابعاد مدل اکرولیک براساس سلیقه فردخریدار طراحی و اجرا می شودو ابعاد ان قابل تغییر می باشد.

چارچوب چتر و سایبان:  چهار چوب فلزی و چوبی دو دسته موجود در بازار می باشد انتخاب چهارچوب به سلیقه فرد بستگی دارد سایبان فلزی دارای قابلیت چرخش زاویه ای بوده و سطح شیبدار و دکمه فشاری و بالابر از خصوصیات آن می باشد و برعکس سایبان چوبی با دست باز و بسته می شود و چرخش زاویه ای ندارد.

سایبان در پوشش سقف حیاط خلوت

انواع سایبان  و چتر برای پوشش حیاط خلوت

مدل غرفه ای :  بصورت چهار گوش بوده که بیشتر برای فضا ها و مکان هایی که وسیع می باشد کاربرد دارد این مدل با ایجاد سایه ، فضای مناسبی را برای اعضا فراهم می کند.کاربرد این مدل بیشتر مربوط به مناطق ساحلی و پارک ها و … می باشد.

مدل میله و شیب: این مدل به سایبان و چتر شباهت زیادی دارد و دارای پایه مرکزی می باشد امکان تغییر زاویه و چرخش بوسیله میله که بین پایه وجود دارد امکان پذیر می باشد. این سایبان به دلیل مسدود کردن نور آفتاب در هر جهتی در فضاهای با وسعت زیاد کاربرد دارد.

مدل پایه مرکزی: یکی از رایج ترین سایبان ها که با تکیه بر یک پایه مرکزی نگه داشته می شود مدل سایبان با پایه مرکزی می باشد پایه این مدل باید بر روی زمین سخت نصب گردد.

مدل طره ای: این مدل بیشتر بر روی استخر  در مجاورت حیاط خلوت و میز غذا خوری کاربرد دارد و دلیل آن چرخش 360 درجه این سایبان می باشد. این مدل از طرفین رو به بیرون آویزون شده و بازوی منحنی آن فقط در یک جهت  یا انتها مهار می گردد.